donderdag 20 januari 2011

verslag New York deel 4

30 december:
het is tijd voor verandering ... We gaan van onze studio naar een hotel.


onze studio:
bubba and bean lodges : het is gelegen aan Central Park (oosten) --> het is goedkoper dan een hotel en je krijgt dezelfde services! :-)





ons hotel:
on the ave : het hotel ligt vlak bij Central Park (westen) en goed gelegen voor de tram!!


Na de verhuis hebben we het nog kalm en gezellig gehouden! Lekker gaan eten en dan moest mathias nog wat werken (en ik op de Ipad wat spelen :-)   )

31 december:
eerste en echt Amerikaans onbijt: pancakes 
Dit zijn heel lekker maar je krijgt 3 dikke, kleine pancakes ... dus dat is te veel voor mij :-)

tijdens ons onbijt zagen we wat we al dan niet mochten doen vanavond op Times Square ... :

-geen rugzak
-times square wordt zeker 6 uur op voorhand afgesloten (en mss vroeger want als het vol is dan sluiten ze het volledig af)
- je mag geen drank meehebben (alcohol) voor mij geen probleem maar is er daar dan wel feest (vroeg ik me toen af)

DUS we zijn 8 uren op voorhand naar Time Square gegaan ... eens we er waren zagen we het eingelijk al niet meer zo goed zitten: heel druk, mensen lopen je bijna omver om toch maar naar voren te kunnen gaan, ...
Dus zijn we op ons gemak een pizzatje gaan eten en daar dan maar 6 uren wachten. De verveling sloeg al na 30 min toe ... en dan meoten je nog 5u30 min wachten ... even op de gsm een spelleke spelen om de tijd te doden ...

 Maar gelukkig hebben we daar 6 fantastische mensen leren kennen: Mexicanen, Spanjaarden en Italianen ...  En daardoor zijn die 6 uren heel snel gegaan en waren ze heel gezellig!

 En dan TATAAAAAA .... Gelukkig nieuwjaar!! Het was een fantastisch gevoel maar ik zou het nooit nog een 2de keer doen (net iets te lang wachten) ;-)




Na middernacht was het feest snel afgelopen ... jaja na een half uurke liep het daar gewoon leeg. Alle ja tis te zeggen. De NYPD duwde ons gewoon weg!

2 opmerkingen:

  1. amai, toffe reis toch!
    je bent jong en je wil wat hé... groot gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja :-) ik ben nog vollop aan het kiezen wat ik allemaal op de blog ga zetten ... er komen dus nog foto's :-)
    veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen