woensdag 29 augustus 2012

mijn elmerklasje part 5

De directie vroeg of ik nog iets nodig had in de klas?
Er zijn duizend dingen dat ik wou maar 1 ding vooral:
BANKJES. En niet zomaar bankjes. Bankjes waar er speelgoedbakken onder kunnen.
Via via kwam dit in orde.
ziehier het verloop:


dit is dus mijn onthaalhoek waar alle kinderen samen komen!

Graag wil ik jullie mening horen want dat is voor mij heel belangrijk! Dus moest je iets aanpassen of veranderen dan hoor ik dat heel graag!
de overtrekjes is met Ikea stof gemaakt!
De olifantjes aan de kast is mijn verjaardagskalender. (iedere olifant is een maand).

de rest van de klas krijg je binnenkort te zien! :-)

17 opmerkingen:

  1. Ik kan je niet echt helpen, heb geen ervaring met kleuterklasjes, Lilithje start komende maandag! Maar ik vind het er alleszins heel leuk uitzien hoor. Welke leeftijd heb je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zeer mooi. Maar het valt op waard e egel staat hebben de kindjes geen steun voor de rug en al de andere wel. Kan je de groene kant ook niet tegen de muur zetten en de kasten die jij gebruikt aan de andere kant. Jij hebt op jouw stoel al een rugleuning zonder een elmertoetjes... Ik zou die blokjesstof toch bovenhalen en een leuk overtrekje maken voor je stoel. Ik mis elmer zelf een beetje in de hoek, toch die blokjes dan...
    Ik weet niet wat je zelf denkt natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is een terechte opmerking! Dat was mij zelf niet opgevallen. Maar in 2 andere klassen is het ook zo (daar heeft nietmand een rugleuning).
      De stoel mag inderdaad wat gepimpt worden maar ik moet maken dat de stoel nog praktisch is é (aangezien hij al klein is).
      Elmer zijn bedje staat naast de weekkalender (rode kast) en ondertussen is er al op die hele muur een hele grote elmer aanwezig als aanwezigheidskalender!
      Super bedankt voor je hersenspinsels! :-)

      Verwijderen
  3. Ziet er allemaal heel leuk uit! Naar zulks klasje wil ik mijn prutsemie echt sturen!!! Ni twijfelen.
    Liefs,
    Veeeeertje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kom net terug van de kennismaking van Fien haar klas! daar hebben ze sinds vorig jaar ook zo'n bankjes. Allen zijn die van hen niet geschilderd maar gewoon bruin en met een rugleuning, maar die van jou vind ik vele toffer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was ik maar een kleuter in jou klasje, je hebt er iets geelligs van gemaakt. Heeft de klas ook een mascotte? Die kanje dan misschien een ereplaats geven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn klas heeft een mascotte: Elmer de lapjesolifant. En als je goed kan zien, zie je hem liggen in zijn bedje (laatste foto naast de rode kast/weekkalender)! toch super bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  6. maar Fien, jouw klas is gewoon fantastisch, ik heb het deze morgen met mijn eigen ogen mogen vaststellen ;-)! Dus je hoeft echt helemaal niets te veranderen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, mooi ingericht! Ik vind het vooral leuk dat je veel kleur gebruikt, geeft direct een leuke sfeer in een klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super Fien! Alvast een goeie start! Aan je klasinrichting moet je zeker niet twijfelen!
    Groetjes Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n toffe bankjes. Waar hebben jullie die gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb die laten maken bij een timmerman. Ben je van de streek van dendermonde? Anders geef ik je zijn adres!

      Verwijderen
    2. Zelf woon ik in Liedekerke, maar mijn ouders wonen die kanten, dus je mag het adres zeker doorgeven! Dikke merci!!

      Verwijderen
  10. Ik weet niet bij welke leeftijd je staat, maar ik zou je verjaardagskalender anders aanpakken. Ik zou een onderscheid maken tss de "lange" en "korte" maanden. Niet om het erin te drammen dat er een verschil is, maar toch om ze er al kennis mee te laten maken. Al weet ik niet of dat echt zou doordringen in 1ste kleuterklas.
    En ik wil zeker niet vitten, want ik vind je onthaalhoekje er zeer kleurrijk en prikkelend uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey liesje,

      bij ons is het niet belangrijk of het een lange of korte maand is. Ze moeten zelf de maand nog niet kennen (dat is voor het 2de leerjaar). Het is dus gewoon om te zien wie wanneer verjaart. Maar over de verjaardagskalender ben ik er nog niet 100% content van ... we zullen hiermee werken dit jaar en ik kan volgend jaar een nieuwe maken é

      Verwijderen