woensdag 8 februari 2012

puur praktisch

ken je dat van die gleuven onder de deur die een streepje koude doorlaten? Na het leggen van een handdoek (= slordig) en er soms over te struikelen en dan terug goed leggen, was ik het beu! Er moest en zou een praktische oplossing komen! En die is er:


De tweelingentochtrol! ;-)







hoe maken?
*neem eerst de breedte en dikte (bij mij 4 cm) van je deur


* wil je zo een smal elegant tochtenhoudertje zoals van mij? neem dan 20cm voor de breedte van je stof. (zoom incl) en 85 cm (zoom incl).


* teken de 4 cm van je breedte van de deur af in het midden van de stof.
* plooi en strijk 1 cm om aan de onderkant van je toekomstige tweelingentochtrol 
* plooi en strijk nu je stof 1 cm verder dan de witte lijn. (doe dit aan beide kanten)
* naai op 1cm van je stof (dus eigenlijk op die witte lijn) van het begin tot het einde mag je stikken (en doe dit ook aan de andere kant)
* naai nu de onderkant dicht
* dit heb je nu:

* vul nu met mousse je tweelingentochtrol op en naai het ook aan de andere zijde dicht en steek hem/haar dan maar onder je deur! En beleef lekker warme tijden :-)


HEEEEEL BELANGRIJK:
dit is absoluut geen perfecte afwerking! Ik ben er 100% zeker van dat dit eigenlijk beter kan maar bij mij moest het heeeeel snel gaan ;-)
Moest je er een betere versie van hebben ... laat het mij en de anderen zeker weten :-)

8 opmerkingen:

  1. Het moet gezegd worden...ge zijt een genie!
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar wat een idee zeg ! Wij hebben zo van die superlelijke borstelstrips onderaan aan ons deur hangen (OK, wel aan de kant van de garage en de kelder, maar toch ... dit is tenminste schoon !)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch ! Zo eenvoudig, en toch enorm praktisch !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Na toch een tijdje zoeken dan toch een mooie handleiding! Perfect!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merci voor de inspiratie!
    Ik heb wel gevloekt bij het vullen.
    Met deze tips gaat het vlotter:
    -beide uiteinden open laten tot na het vullen
    -een smalle tochtstrip is sexy maar de vulling door zo'n kleine opening duwen...grrr
    Neem dus wat meer stofbreedte.

    BeantwoordenVerwijderen