zondag 20 maart 2011

laat die lente maar komen

jajaja, iedereen zal het wel gevoeld hebben maar de lentekriebels komen er aan... het zonnetje vind de weg terug en de blaadjes schieten weer open ...


aangezien wij een terras hebben, kunnen we dus geen planten zaaien of planten. Moeten wij het opfrissen met groen in potten (bloempotten).


eventjes een paar foto's laten zien hoe het er op ons terrasje aan toe gaat :



dit boompje zal ons (in goede omstandigheden) kleine appelsientjes geven :-)
--> dit boompje is een: Fortunella Margarita


en je kan hier zien dat ik vandaag ook mijn "pollekes" heb vuilgemaakt door in aarde te woekeren. Ik ben een klein zaaibakje/serreke gaan kopen in Aveve (was open vandaag en was niet ver want ik moest alles met mijn fietske doen)
Wat heb ik gezaaid? tomaten, komkommer, rode kool en paprika.
Duim met me mee want het is de eerste keer dat ik iets plant :-)
eens de stekjes groter zijn dan gaan ze naar onze grond

zoals je ziet is er een zwarte eenzame pot die nog geen boompje in zijn bezit heeft.
Maar geen nood ... er komt een citroenboompje (op die manier brengen we kleur en smaak op ons terras)   :-)


de potten zijn trouwens van IKEA (tjah, ik heb een beetje een zwak voor de spullen van de ikea)

2 opmerkingen: