zondag 6 februari 2011

101 toffe ideeen

wat is dat toch een tof boekje "101 woonideeen". Onlangs zag ik dit boekje bij marleineke. Ik was onmiddellijk verkocht! Omdat ik nog geen bibkaart heb (en het altijd vergeet te halen) moet ik het dus doen met hun website --> hele toffe ideeen!
oa deze:


Om eindeloos te gebruiken.
DrukproefNodig
• 1 vel zwart crepla rubber 2 mm dik 30×40 cm € 1,65 (Pipoos)
• stempelkussen zwart € 2,95 (Pipoos)
• roze borduur garen € 1,35 (Pipoos)
• knikkerzakje € 0,75 (speelgoedstekkie.nl)
• borduurnaald
• stanleymes/schaartje
• beetje lijm
• restanten hout (blokjes)
• potlood/pen
Kosten€ 6,70
Werkwijze• Bedenk leuke figuurtjes om als stempel te gebruiken. Zorg dat ze niet te moeilijk zijn en niet te veel details hebben, want die zijn erg lastig uit te snijden.
• Teken het figuurtje op het crepla rubber.
• Snijd en knip het figuurtje uit.
• Plak het met wat hobbylijm op een stukje hout. Denk erom dat je letters en woorden in spiegelbeeld plakt!
• Versier het knikkerzakje rondom met een stikselrandje van roze borduurgaren.
• Als de stempels goed droog zijn, kun je het zakje bestempelen. Het is handig om iets hards in het zakje te stoppen, bijvoorbeeld een boekje. Zo kun je veel kracht zetten op de stempel.
Tijd: ca. 10 min. per stempel, afhankelijk van het figuurtje

Heeft er dit al iemand eens geprobeert? Laat het mij zeker weten want ik wil het toch wel eens proberen! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten