dinsdag 14 augustus 2012

bezoek

En wie zat daar plots op de hoek van de TV?
Jaja ... ELMER!!
Een goede verstopplaats is dat nu niet é ...
 KIEKEBOEEEEE, hier ben ik dan ...
Ons nieuw klasvriendje heb ik gevonden op elisashop. Qua prijs zaten die heeeel erg goed en vooral de verzendingskosten zijn heel aangenaam! Het was 5 euro om vanuit Frankrijk op te sturen (maar ze sturen het dan niet naar je thuis maar naar een dichtsbijzijnde punt (zoals kiala maar dan anders genoemd!)
hopelijk zijn de kinderen even enthousiast als ik met ons nieuw vriendje :-)

donderdag 2 augustus 2012

mijn elmerklasje part 3

een cape om je in Elmer te verkleden kan niet ontbreken é ... Deze zal de eerste weken in de verkleedkoffer liggen en daarna zal die samen in de logeertas zitten. Zodat de kinderen zich volluit kunnen inleven in hun klasvriend Elmer.
Maar Elmer heeft een vriendinnetje: Roosje:
Dus heb ik mijn cape omkeerbaar gemaakt.
De ene is om Elmer te zijn en de andere kant is om Roosje te zijn ...

Het enige wat ik nu nog wil doen is een knoop hangen aan Roosje haar kant. En er ligt hier nog een Vlinderknoopje (maar in het roze). Zoals je dus hoort ... ik ben nog aan het denken wat ik er mee ga doen!


patroon van de cape komt uit Ottobre 6/2008


Och ja ... zoals je kan zien bovenaan mijn blog ... Bambiblauw komt naar Dendermonde! En dat op 26/8 vanaf 15 u!! Als je klikt op de foto dan kan je zien dat je op facebook komt! Je mag je zeker aanmelden en iedereen uitnodigen!

vrijdag 27 juli 2012

mijn elmerklasje part 2

in school ben ik voorstander om de klasknuffel (moet nog gekocht worden) op logement te sturen. De kinderen vinden dit echt super tof en het stimuleert de taal! Dus een logeertas mocht zeker niet ontbreken é ...




 en dan komt de poes van de buren ook eens loeren naar mijn creatie :-)


patroon: http://www.saltwater-kids.com
rits: veritas
hendel: veritas

hopelijk tot binnenkort!!

donderdag 26 juli 2012

mijn elmerklasje part 1

YES!! mijn elmerstof is dinsdag toegekomen!
Dus het wordt tijd dat ik er iets mee maak voor in de klas é!
Het eerste projectje is een overtrek voor een doos zakdoeken:



jammergenoeg zijn mijn dozen te groot! Nu hopen dat ze op school ietsje kleiner zijn zodat ik het kan gebruiken (zoniet dan hang ik er elastieken aan en wordt het een overtrekje voor de vochtige doekjes ;-)   )


het patroon heb ik gebruikt van levenmetliv.blogspot.be

woensdag 25 juli 2012

een 5 min. gsmhoesje

een hoesje voor zijn nieuwe reservetelefoon ... dat was wat Mathias vroeg de avond voor zijn vertek (wel wetende dat ik eigenlijk maar een half uurke tijd had) Dus de enigeste snelle oplossing was werken met vilt en hij vond het ok ... dus zo gedacht zo gedaan ...

4mm dikke vilt: van de Banier
rekertje: haarelastiekje


noot: ik heb gemerk dat je beter eerst naait en daarna (dichtbij de naad) knipt! De afwerking is veel netter!!

dinsdag 24 juli 2012

een sluizeke doen

wat doe je op een zaterdag als alles plat ligt? Dan gaan we eventjes over de grens en gaan we naar Nederland! Eventjes naar Sluis!
Jade en ik waren weg... we hadden van vrienden 1 opdracht gekregen: breng pampers en babyvoeding mee (blijkbaar is het daar veel goedkoper) ...
Het was er natuurlijk over de koppen lopen want veel belgen hadden dit limineus idee! Maar dat stoorde ons niet. Veel leuke winkeltjes zijn er niet (toch niet echt mijn ding) Tot er ons iets in een etalage in het oog sprong ...
uurwerken in alle geuren en kleuren!! Echt mijn ding dus ... Eventje naar binnen en dan sta je 10 minuten later met een zakje buiten.
mijn buit? :




het zijn dus 2 uurwerken.
Hoe het in zijn werk gaat? je kiest bandjes en je kiest een uurwerkje en die kan je dan verwisselen in de bandjes. Maar dit is natuurlijk maar een KLEIN deeltje van al die kleuren die ze hebben:
(de verzendingskosten zijn 10 euro, waar ze het in Belgie verkopen dat weet ik niet)

Dan 2 winkels later zie ik mijn droombed:


dit is de auping Essentials!
het kleur dat staat nog niet vast maar zo'n bed komt er ooit wel :-)
(momenteel slapen wij gewoon op de lattenbodems dus zo'n bed verdienen we wel vind ik ;-)  )


Geniet nog van het zonnetje 
(ik niet want na 2 uurtjes in de zon was ik al knalrood) dus de zon zal mij eventjes niet zien! Maar ik zal 

dinsdag 17 juli 2012

on-line shoppen

on-line shoppen dat doe ik zo graag maar eigenlijk koop ik er niet veel. Zo af en toe eens! Maar nu is het hek helemaal van de dam!
Ik heb een nieuwe oulet-webwinkel gevonden.
http://en.fab.de/ (maar ik denk dat je je eerst moet inloggen vooraleer je alle sales kan bekijken)

http://www.facebook.com/fab.com.de


zo was er onlangs de verkoop van Orla Kiely en van Yellow Owl en zoveel andere leuke spullen!


veeeeeeel shopplezier!!! :-)